Trött idag

Somnade betydligt senare än vanligt igår. R:s kusin var som sagt på besök, och det dracks en hel del (för alla utom mig som under hela dagen lyckades dricka 4 öl á 24cl). Vi åkte runt och besökte återigen marknaden i Nabeul, var betydligt med folk den här gången och inte en ända turist i sikte (bortsett från mig då *ler*) Där träffade vi på ytterligare nån kusin om jag fattade det hela rätt....


Redan när vi kom hem igen efter turer hit och dit gäspade jag som en tok och när de ville dra vidare på disco vid 1-tiden så kände jag att det räckte för mig. Är väl pensionären i mig :P   R hade nog velat följa med, men han var inte direkt i toppform och när jag inte ville gå så föredrog han att stanna hemma med mig. Jag sov gott när jag väl somnade i alla fall, vaknade inte när dom kom hem igen (dom sov på våran soffa).

Idag har vi (läs mest R) städat lite och tvättat. Känner mig otroligt lyckligt lottat över att jag har hittat en man som gör allt! Han fixar och donar, städar, tvättar, lagar mat och gör allt för att göra mig glad och lycklig!


Vi har självklart varit ute och druckit kaffe, först med Mouie (kusinen alltså. R är inte helt säker på hur man stavar  hans namn) och hans vän och sedan själva. Han med att handla oliver på vägen hem. På den fronten är jag i himelriket, finns hur mycket oliver som helst ju! (Fatet närmast kan man ju strunta i eftersom det innehåller kapris, och det hör ju till något av det värsta jag vet! Blääää)


Kryddor säljer man precis som oliverna i lösvikt många gånger.


Har hört att våren har kommit till Sverige! Det finns gott om blommor här nere redan nu, men mer kommer det att bli ju varmare det blir.



Dags att logga av, R eller snarare vi ska laga pasta med tonfisksås idag =) och jag börjar bli hungrig! Trevligt att äta lite fisk, även om den kommer från en burk. Äter överlag inte så mycket fisk (dyrt att köpa), vilket är stor skillnad för mig då jag åt fisk minst en gång i veckan hemma.

/A

Kommentarer
Postat av: Lina-pina

Hej! Jag fick lite fel Ellos-kläder så tillbaks med dem och hit med nya! Annars shoppade jag ett par shorts och en bikini i fredags så nu är jag all set inför Tunisien! Fästingvaccin och Dukoral för magen är fixat också. Ett par grövre promenadsandaler skulle jag behöva... Hm, hm.. Pluggar på så gott jag kan annars, var på Debaser igår med Alex och Sara, det vare trevligt, jobbat lite extra idag. Das war das! Hörs snart, kram!

2009-05-10 @ 21:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0