Söndag

är det idag om jag inte misstar mig helt. Vilket inte vore helt omöjligt då jag måste erkänna att jag redan tappat dagarna och blivit totalt dagvill. Fast ingen panik över det direkt, inget jag behöver hålla reda på, då det inte är någon serie på tv jag behöver hålla koll på eller om det är sovmorgon eller inte... Livet rullar på... Fast har svårt att föreställa mig hur det kommer att bli när R börjar jobba. Än så länge måste hans pass fixas (vilket det förhoppningsvis kan göra imorgon!) och sen så ska ansökan om uppehållstillstånd in till konsulatet i Sousse. Att hitta tillbaks till konsulatet kanske inte blir helt enkelt, för jag skulle aldrig gissa att svenska konsulatet gömde sig här:

Men det gör det i alla fall, man går upp för dom där 3 trappstegen och åker upp 3 våningar (har jag för mig att det var). Men inte en svenskflagga eller synlig skylt eller någonting finns det. När vi var där i förra veckan så släppte 2 taxis av oss på fel ställen, men vi hade tur (:P) som fick tag på en tredje som hittade. Tydligen har det flyttat runt till flera olika adresser den senaste tiden. Men som sagt, hoppas att vi hittar tillbaks.

Annars så har dagen inte erbjudit mycet. Stirrande på havet och folk, kaffedrickande, promenerande längst stranden och i staden, ätande, läsande, tv-tittande.... som semster helt enkelt. Men imorgon måste vi upp tidigt :S  Vilket i och försig inte är något jätteproblem för mig då jag har för ovana att vakna till vid 7 på mornarna (R vaknar till betydligt senare kan tilläggas, om jag inte väljer att väcka honom innan...).
Men sen är frågan vad jag ska ha för mig när R jobbar. Han vill jobbar på ett litet hotell så jag kan vara med honom på dagarna, men det kommer inte hålla i längden. Och utsikterna för att jag ska få ett jobb verkar extremt mörka :(

Jag är irriterad! Jag får inte min mp3-spelare att komunisera med min dator. Hade tänkt lägga över en ljudbok som jag har i datorn till mp3spelaren så det är lättare att lyssna. Men icke sa nicke, det vill dom tekniskaprylarna inte alls vara med om. När jag kollplar ihop dom så laddas mp3spelaren, men datorn känner inte igen den. Och inte får man nån hjälp på sonys hemsida inte *grrr* och jag har provat att instalera nya saker och om saker och ta bort saker och uppdatera saker men inget, INGET; INGET vill få det att fungera. *Suck* imorgon är en annan dag, då kanske dom är snällare mot mig och har fått för sig att fungera igen *håller tummarna*

Inser att jag stavar som en kratta, fingrarna och hjärnan är inte alltid på samma våglängd, men ni förstår nog vad det är jag försöker få fram

Nu har jag druckit upp mitt te, R sitter och gäspar och ser allmänt vilsen ut (är lättare när han har nån kompis med sig, då kan han hålla sig sysselsatt...) så det är dags att packa ihop dator och gå hem.

Kärlek
/A

Kommentarer
Postat av: Anna

Ett osynligt svenskt konsulat med andra ord. ;-)

Hoppas att ni hittade tillbaka.

Kram N

2009-06-15 @ 11:25:39
URL: http://livsfokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0