Inte mycket nytt att tillägga om idag

Soligt och varmt hela dagen idag och inte så blåsigt som igår (då det blåste kallt). Men jag blir frussen på kvällen efter en dag i solen så då är det långbyxor och tjocktröja på. Promenerade längs stranden idag (igen), vilket var underbart. Vattnet är lite småsisande precis när man börjar gå i strandkanten, men efter ett par meter så är det bara skönt. Borde kunna bada snart, andra badar redan nu. Fast vet ju vilken badkruka jag är så blir kanske till att vänta tills mamma, Lina och Rami kommer hit i mitten på juni... Vilket i och för sig är bättre än lokalbefolkningen som prompt vägrar bada innan augusti :P

Blev couscous med fisk till middag, underbart gott. Åt på tok för mycket, men svårt att sluta när det är gott *ler*

Inga nya bilder från idag så kan ju passa på att lägga upp bilderna från när vi "gifte" oss. Vi är ju vigda på pappret av en notarie, vi kunde inte vänta tills bröllopet på grund av pappersstrul... Så bröllopet blir ju fortfarande den 27 juni som planerat =)
Själva vigseln var bara ett kontraktskrivande, så inte så spännande bilder. Men stort steg i mitt liv så...

(Och för er som kanske inte vet hur vi träffades så var det när jag och mamma var här på semester. Han är bekant till en som jobbade på vårat hotell (på stranden) som vi lärde känna och var ute och dansade med ett par gånger. Och en dag när vi skulle gå ut så bara var han där! Min älskling! )






Det krävdes en hel del underskrifter av mig och R samt av två vittnen (manliga....).
Och märk väl, jag har en ljus, blommig klänning på mig (speciellt du Lina!!!)

Hoppas att det kommer finnas betydligt, flera, bättre och roligare kort från bröllopet sen =) Hmm, undrar vilket datum vi ska  räkna som våran bröllopsdag...

Idag klarade jag av att gå hit till internetstället själv! Utan att bli besvärad eller förföljd av en ända person som ser en ensam turist som villebråd man får jaga, vilket är det R är mest orolig för när jag är ute ensam. R anslöt senare här i alla fall, så jag slipper sitta enasam, även om det nog oxå hade gått bra, speciellt med hörlurar i öronen och en dator framför mig =)

Jag hör av mig!

/A


Kommentarer
Postat av: Lina-pina

Nämen! En sån klänning har nog jag också! Ehh...en svart :P Fick hem den idag. Rätt klänning den här gången, fick ju byta för de på Ellos hade tydligen hittat en modell de tyckte att jag skulle ha istället för den där smock-saken. Icke då! Fast nu fick jag ju inte helt rätt storlek. Påsen var märkt 36 men klänningen 38/40 >:( Skillnaden är dock inte så stor så jag orkar inte skicka tillbaks.

Anteckna nu! Du är sekreterare i den här intresseklubben!

Kram!

2009-05-12 @ 00:41:34
Postat av: Jen

Hej!

Älskar din blogg, har läst den längeee :)
Har en fundering. När ni gifte er… på pappret.. alltså inte vigseln utan av en notarie. Vilka papper hade ni med er då? Jag blir helt galen på vad den tunisiska konsulatet här i Sverige säger, konsulatet i Tunis och stället vi ska gifta oss på säger.

Här och i Tunis säger de: personbevis på engelska, mitt pass, kopia av mitt pass, id och kopia av mitt id.
Min fästman ska ha: mahmoud och sitt id med sig.
MEN på stället vi gifter oss pratar de om något stämplat bevis från konsulatet i tunis. Vad menar dem?

Har kollat skatteverket, och eftersom vi både inte är svenska medborgare (jag är) så ska vi inte göra en hinderprövning. Eller?
Finns också ett äktenskapscertifikat som man kan skicka in eftersom jag är svensk medborgare?
Hjääälp bland alla dessa papper och allas förvirring.
Vill inte att något ska gå fel! :) såklart!

Igen, tycker mycket om din blogg!
Kram

jenny, snart fru Mhadhbi. :)
[email protected]

2014-01-06 @ 19:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0