Mycket tid med familjen

I måndags kom R:s storasyster som bor i Saudiarabien. R hämtade henne, hennes man och deras 3 barn på flygplatsen i Tunis. Dom skulle ha kommit nu i veckan som kommer men ville överaska och komma en vecka tidigare. R lämnade av mig i sitt familjehem och ursäktade sig med att han lovat att hjälpa en vän med att hämta några turister på flygplatsen. R:s mamma och de två av hans systrar som var hemma med mig var ytterst misstänksamma och frågade hela tiden om det inte var storasystern som skulle komma. De försökte ringa henne men hennes telefon var avstängd, vilket gjorde dom ännu mera misstänksamma. Men när syster ringde (när hon klivit av planet) och sa att hon var kvar i Saudi blev alla jättebesvikna och ledsna. Då kunde jag inte hålla mig längre utan hintade om att det visst kanske var familjeåterförening på gång. Och näör dom väl kom så grinades, pussades och kramades det i en halvtimme. När allt ebbat ut lite och alla lugnat ner sig en smula görs dock en upptäckt som inte var någon höjdare. Wafes (R:s storasyster) man verkade ha glömt en lite väska på flygplatsen, en lite väska innehållandes deras 5 pass, deras visum och alla papper dom behöver för sitt liv i Saudiarabien samt pengar!!! Så veckan har beståt at turer fram och tillbaks till Tunis för att försöka hitta rätt på papper, pass och pengar. En vänlig kvinna som arbetar i informationen på flygplatsen hade hittat väskan och lämnat den till polisen. Men polisstationen var stängd för dagen så vi fick återkomma dagen efter. Toppen tänker man, det ordnar sig! Fast så fungerar det ju inte alls. Polisen medger att man mottagit väskan, men just den polismannen som togg emot den säger att han lämnat ut den till en man med ett stort skägg... :S  Ingen tror på den här polismannen, inte ens hans egna kollegor. Han har helt enkelt behållit väskan själv, och antagligen satt sprätt på alla pengar. Men han vill inte erkänna det, trots att Feri ( eller hur han nu kan tänkas stava sitt namn) säger att han kan strunta i pengarna, bara han får pass och papper. Men trots att flygplats direktören försökte hjälpa till och presidentpolisen och massa människor så gav det inget resultat. 4 dagars åkande och väntande resulterade i ingenting :( tyvärr.
Och idag har deras äldsta som som är 3,4 opererats. Tagit bort polyper tror jag. Mycket på en gång för den här familjen.
Det här har i alla fall inneburit att jag spenderat mycket tid med min nya familj. Vilket har varit trevligt och jag känner att vi kommit närmare varandra. Och jag kan inte ta miste på hur mycket dom tycker om mig, R:s mamma och systrar skiner upp som solar när dom ser mig och stora kramar och massa pussar är ett måste =)
Har dessutom kollat så mitt olivträd fortfarande lever, och det gör det!
Nä, nu får det räcka med text, dags för lite bilder.

Olivträdet lever! Är fortfarande litet, men det jobbar på saken!


Det här är polisstationen vid flygplatsen i Tunis där polisen tog emot och sedan stal pengar, pass och viktiga papper för en familj med 3 små barn. Skäms!


Den här bilden gör inte det här taket rättvist. Bilden är från insidan av flygplatsen i Tunis. Det är ett väldigt vacker tak!






Om jag förstått det rätt så är det här kusiner till R. Dom bor i hus precis bredvid R:s familjehem.


 En av R:s systersöner.


R och en annan systerson (storebror till knodden innan)

Finns Mariekex här med! Men dom smakar inte riktigt som hemma, och dom är aningen mörkare, men goda ändå!'




Usch nu kommer alla myggorna igen, dags att gå hem!

Vi hörs =)

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0