Midsommarafton

Midsommar i år blev inte som vanligt (hur det nu är) men vissa svenska traditioner nådde även oss här. Mamma hade tagit med sig, sill, svensk färskpotatis, smör, ost, röktlax, kräftstjärtar, nubbar... Sen la vi till lite tunisisk tradition i form av harissa =)

Av någon anledning så kan jag inte lägga upp några bilder ikväll verkar det som =(

Vi började dagen på stranden i alla fall, med badande och lite solande. Jahg får ta det lite lugnt, känner mig lite bränd på ryggen. Sen hem för att ta en dusch och ut för att handla det sista som behövde till middagen. Mamma, Lina och Rami kom över och vi fixade till maten tillsammans opch åt sedan på våran utegård. Hur mysigt som helst!

Imorgon är planen att vi ska åka till Nabeul. Finns massor av porslin och keramik där. Och om jag förstått det hela rätt så är det överlag billigare eftersom det är färre turister där.

Nu håller jag på att gå under i värmen sitter på ett fik som verkar ha runt 30 grader inomhus...

Hoppas ni alla haft en bra midsommar!

Kramar från mig, R, mamma, Lina och Rami

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Anna,

Låter som att ni har haft en härlig midsommarafton! :-)

Här har det varit soligt nästan hela dagen förutom regn på eftermiddagen och även under kvällen.

Men det är ju svensk sommar i ett nötskal just nu. ;-)

Jag hoppas att du fick mitt sms förut idag. Jag hoppas att jag skickade till ditt nummer och inte någon annans nummer. ;-)

Ha det så bra!

Hälsa från mig.

Kram N

2009-06-20 @ 01:00:19
URL: http://livsfokus.se
Postat av: Margareta o Johnny

Hej Anna och glad midsommar!

Här regnade det på förmiddagen på midsommarafton, eftermiddagen klarnade det upp men ingen värme. Vi var bara fem, Sören, Kjell o Sonja samt Johnny och jag som åt här. På kvällen tittade vi på videofilm från 1990 och återupplevde en midsommarafton i Ulvsta då vi var betydligt fler och även du var med. Då dansade vi runt midsommarstången både länge och väl ung som gamma, då var det fart.

Skönt att det löst sig med passet - och som du säger nu har turen vänt! Ha det bra och hälsa alla.

Kram Margareta o Johnny

2009-06-20 @ 12:44:36
URL: http://frutunisien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0