Men åhh

För tillfället är livet inte roligt. Det strular fortfarande med R:s pass och allt känns så osäkert på den fronten. Den eviga väntan och känslan av att allt hänger på nån okänd månniskas godtycke och vilja just den dagen. Och jag har fullt med stora, hårda, onda, extremt kliande myggbett på hela benen (och lite varstans). Och den här värmen gör mig lite smågalen, Och till alla ni som nu tycker att jag inte ska klaga på värmen ni vet inte vad ni pratar om. Okej om man ska ha en veckas semester eller så med sol och bad och fylla på alla solreserver som blir helt uttömda av livet i Sverige vissa år. Men att leva så här, man orkar och vill ingenting, knappt att man vill äta vissa dagar.
Idag gick vi en promenad längst stranden mitt på dagen (vilket är ovanligt för man vill helst ligga hemma i skuggan då). Detta för att försöka lindra besvären myggbetten ger mig. På vissa ställen var vattnet så varmt att det inte hjälpte alls, men på andra ställen där det var lite kyligare glömde jag nästan bort det som tidigare höll på att få mig till tårar. Känns som en liten och trivial sak, myggbett. Men smärtan och det faktum att det kliar som fan gör mig helt svag. Men dom kommer ju att försvinna, tids nog. Och jag måste se till att ta på mig långbent och långärmat så fort solen har gått ner. Sover till och med kläder =) det är svettigt, men det  minskar klart risken för flera myggbett! J
ag är nog helt enkelt inte i form just nu. Tycker synd om R som måste stå ut med mig som är totalt retlig och blir arg för minsta lilla. Han förstår sig nog inte alls på mig just nu men han gör allt han kan för att göra mig glad och jag ska må bra =)
 Och mamma kommer snart! Och det är inte speciellt långt kvar till bröllopet (festen), och min nya familj tycker om mig och jag är här med min kärlek. Vattnet är badvänligt och det finns tv-kanaler som visar engelska program så jag förstår och internetcafét ligger på gångavstånd. En espresso kostar nästan ingenting och all mat lagas från starten (inga halvfabrikat här inte) och färskvarorna är närproducerade. Borde fokusera på alla bra saker, men man villar bort sig ibland. Tur att jag har min man som håller mig kvar på rätt väg!
Ilyas (R:s vän som jag har känt sen jag var här första gången) norska flickvän är här tillsammans med sin mamma och bror. Vi umgicks med dom på stranden idag. Skönt att kunna prata lite svenska och dessutom med folk som har mer liknande referensramar. Inget ont om människorna här, för jag har träffat många bra människor här, men dom vet inte hur det är att leva där vi lever, och det är nog både på gott och ont.


Gårdagens middag, ungsbakad kyckling, potatis och grönsaker.


Dagens mellanmål. Dom här småsakerna med hasselnötssmak är smaskens!



Jag har börjat sticka en sjal. Vad annars kan man sticka i denna lila färg... Men det är inte helt lätt att sticka. Värmen gör ju att man lätt bli lite fuktig om händerna vilket gör det svårt att få ett bra flyt i stickandet. Men men, nått lagom ansträngande att göra.

Har börjat lyssna på Harry Potter som ljudbok, Krister Henriksson läser. Han funkar bra. Försökte lyssna på en författarinspelning av en Mustafa Can bok, men det gick inte alls bra.
Förra veckan lyssnade jag på Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist (ippläsare Lena Endre). Gillade den boken, men det var bra sorgligt.

Dags att dra

Vi hörs!

Kram A och R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0