Ny telefon

Jag har skaffat en ny telefon. Det var så att jag och mamma träffade på en tele2 "försäljare" på torget i Vällingby förra veckan. Och jag fick en bra deal med telefon och diverse för mindre pengar än vad jag betalar idag. JAg förbinder mig i 24 månader till tele2, fast jag tror inte det blir några problem, har haft så i många år nu... Min gamla telefon fungerade lite som den ville, stängde av sig, vägrade ladda batteriet och sånt, så det passade bra.


Så här ser den ut!

Det är smidigt att det är samma märke som jag hade innan, så slipper jag lära om funktioner och sånt.

Överlag känner jag mig inte helt på topp. Saknar R som fan! Och att inte veta när vi kan ses igen gör mig frustrerad. För att inte tala om att jag inte kan låta bli att känna mig kränkt av systemet. Om du gifter dig med en svensk eller EU medborgare så är det ingen som kräver"bevis" på att ni verkligen älskar varandra. Det är ingen som frågar om ni har några alternativa motiv till vigsel... Men här fastnar man i byråkratin och blir inte alltid speciellt väl bemött i kontakten med dom statliga verken som är inblandade. Det måste finnas bättre sätt än det här!
Men okej, det är så här det är...Det är bara bita ihop, få dyra telefonräkningar och göra det bästa av situationen.

Och ingenting blir bättre av att jag har tvättstugan klockan 07:00 imorgon bitti. Men kläderna behöver tvättas och bättre att göra det på morgonen så jag kan göra nått annat på dagen. Jag borde städa och baka inför min födelsedag nästa vecka men det går segt på den fronten.

Allt gott till er alla från
Anna ensam i Stockholm och Riadh ensam i Hammamet

Kommentarer
Postat av: Irina

Ge inte upp!!Det är drygt men så jävla värt det när han väl får komma!!Tro mig! ;) Kram

2009-08-13 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0