Landet

Passade på att åka vill landet den här helgen. Mamma tänkte åka och jag kände inte för att stanna hemma själv. Det har varit lite kyligt men skönt. Igår var vi inne i Nynäs där det var skärgårdsmarknad. Trevligt men hur mycket folk som helst! Köpte ingenting men fanns lite bra att ha saker. Annars har jag inte gjort mycket. Läst klart en bok som jag började så sist jag var här (en skönlitterär bok om korståg och den tiden). Den hade ett lite snöpligt slut, men en helt okej bok :) Jag har också försökt öva på det arabiska alfabetet, både hur dom låter och hur dom skrivs inför nästa lektion som är så tisdag. Blir lite virrig och får inte riktigt ihop eller kommer ihåg allt men å andra sidan har jag ju precis börjat! Just nu sitter jag och kollar på mamma och morfar som sätter upp tak i huset som "vi" håller på och renoverar. Gammelmorfars gamla hus! Morfar rev i stort sätt allt utom uteväggarna och har sen börjat bygga upp det igen. Mamma har hjälpt honom mest, vi andra i familjen har hjälpt till när vi varit här och med saker som varit tillräckligt enkla för oss :-P Idag har min hjälp bestått i att flytta lite saker hit eller dit, räckt skruvdragaren dit eller spikpistolen dit...samt varit fikasällskap :) Är nog dags att åka hem om ett par timmar. Vi hörs! /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0