Födelsedag!



Jaja, börjar med min födelsedag. I tisdags, den 18:e augusti fyllde jag 26 år. Ja jag vet, nu är jag stor på riktigt men jag kans säga att det känns precis likadant innan 25 som efter. Hursom så hade jag fika här på kvällen. Måndagen bjöd på en otrevlig överranskning på jobbet, så det var skönt att samla familj och vänner.
Jag fick massa fina saker, som jag så klart fotat och ska lägga upp nu:


En termos av mormor och morfar


En otroligt söt pajform av familjen Odedal (från Indiska)


En Hjärtan på tråd fick jag av familjen Odeldal också!


En Doktor Westerlund av Nenne. Svärmor har en stor buske med Doktor Westerlund utanför deras hus (i Tunisien för er som inte vet var dom bor). Enligt henne är den bra mot alla möjliga åkommor som huvudvärk, magont, illamående, annan värk med mera, Den ska dessutom hålla myggor borta =) Nenne och hennes familj letade sig halvt fördärvade efter den här, det verkar inte vara säsong för dom. Men dom var snälla och planterade om en på Tulpanens hus i Åkeshov och sålde en redan nu trots att dom inte tänkt sälja dom förens till våren!





Citruspress, hårinpackning, kurslitteraturen jag behöver till min arabiskakurs, och silverörhängen fick jag av mamma. Fick så klart frukost på sängen också (fördelen med att bo hemma på sin födelsedag!)


Ett headset (som jag behöver för min arabiskakurs som är över internet) fick jag av min moster Lena, Per, kusinerna Nettan och Jenny. Hur bra som helst!


En jättefin tröja från Indiska fick jag av Morris och Daniel!




Av Lina fick jag en väldigt söt Buddha, och ett gjutjärns underlägg till min tekanna. Tekannan fick jag i 25-års present av Lina (alltså förra året) och nu fick jag tevärmaren. Man har ett värmeljus däri som håller tekannan och därför teet varmt!



Av Bilbo, Niki och Claudia fick jag toblerone och en bullängd =)

Fick dessutom pengar av farmor och farfar. Pappa med familj gav mig också pengar + ett presentkort på pocket shop.
Fick dessutom massa hälsningar <3


Jag pratar med R varje dag och saknaden blir nästan större för var sekund som går. R berättade i början på veckan om hur mycket hans familj saknar mig och frågar efter mig. Hans pappa hade till och med frågat R om jag inte hade någon telefon. Jo sa R, hon har en telefon. Varför ringer hon inte till mig då? undrade hans pappa. Hur gulligt som helst. R undrade försiktigt om jag inte kunde ringa till hans lillesyster som bor hemma någon kväll och be att få prata med pappan också =)

Nu ska jag dricka lite kaffe och öva på det arabiska alfabetet. Sen är det dags att börja med maten. Tänkte göra couscous med nötkött (pumpa, potatis, kikärtor, flfl....) idag.

Hoppas ni mår bra!
(är det någon som har ett jobb över så.... ;P)

Kram A

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina presenter du fick på din födelsedag! :-)

Det är du värd vännen! <3

Förstår att du och R saknar varandra. Och att även hans familj saknar dig. Gulligt att hans pappa undrade om du har telefon och om varför du inte ringer till honom. ler

Han blir nog mycket glad om han får prata med dig på telefon.

Ni finns i mina tankar! <3

Kram Nenne

2009-08-25 @ 01:57:27
URL: http://livsfokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0