dålig på att uppdatera

Jag känner mig lite off och nere, men det är ju så, man kan inte ligga på topp jämt. Jag pratar med R varje kväll, och trots att jag blir glad och lugn av att höra hans röst så är jag ju likväl ledsen varje kväll när vi lagt på. Fy fan att det ska behöva vara så här... Men jag vill passa på att tacka för era uppmuntrande kommentarer! Det vämer =)
Och imorgon är det dags att gå tillbaks till jobbet, efter 4 månaders ledigt. Det känns sådär faktiskt. Klart att det ska bli superkul att träffa barnen och lite kollegor och sånt. Och det ska bli skönt att få igång "vardagen" igen, trots att det känns som att mitt liv inte kan fortsätta på riktigt innan R har kommit hit.  Men jag älskar ju att jobba med barn.

Jaja, dags att tänka på nått roligare. Har inga nya bilder men kan lägga upp en från tunisien.
Här kommer bilder från dagen efter bröllopsfesten:

R:s farmor tyckte att jag borde ha mer traditionella tunisiska kläder (som hon!) Så hon sprang hem till sig för att hämta en uppsättning åt mig att prova. Alla var hur glada som helst! Och jag var hur generad som helst. Och när jag fick dansa själv i köket medan alla tittade på och klappade händerna (R:s svåger spelade trumma) trodde jag att jag skulle dö. Men alla var som sagt så glada och det kändes helt okej att bjuda på lite glädje!












Nu känner jag mig i alla fall lite gladare, när jag tänker tillbaks på min utökade familj och all den kärlek dom gav och fortfarande ger mig. Det är tungt att jag inte kommer kunna träffa dom igen förrens till sommaren nästa år...

Nu ska jag ringa min man och sen lägga mig så jag orkar med morgondagen. Imorgon är det jobb som gäller, sen ska jag gå och träna (kommer bli tungt efter4 månader...!) och sedan hem och baka det sista inför min födelsedag (som är på tisdag).

Allt gott till er alla!

Anna

Kommentarer
Postat av: Fatiha

Vet precis hur du känner.

Min man är nere i marocko nu under ramadan.

Kommer hem igen 1 oktober. Även om jag vet att han kommer hem så känns det jätte tomt utan honom.

Han har uppehållstillstånd. Fick beviljat dec 2008.

Gör dua för att ni ska få ett positivt besked snart. Insha allah dröjer det inte länge förens ni är tillsammans igen.

2009-08-16 @ 23:34:47
URL: http://fattis.wordpress.com
Postat av: elin

tillstånd kommer han att få för ni är ju gifta hoppas bara att din väntar inte blir så lång.. det är inte kul jag var utan min älskling 109 (ca 3 mån)dagar när jag var gravid det var inte kul o det var jäkligt tuft.. läste att du jobbar med barn! är det dagis eller skola vilken ålder? jag försökte lägga till dig på msn men vet inte om de funkade eller så har du inte varit inne men du kan ju lägga till mig [email protected] ha det bra ta hand om dig =D

2009-08-19 @ 21:55:55
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: Lina-pina

Mmm, jo, jag vet ju hur jobbigt ni har det med uppehållstillståndet och nu dessutom strul med ditt dumma jobb...

Men jag vill bara säga: fula kläder, fula kläder, fula kläder!! Hahahahaa!



(Men kul var det!)

Puss

2009-08-20 @ 21:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0