Bilder från syltandet

Här kommer lite bilder från gårdagens syltkok samt dagens pannkaksmiddag =)


(Mamma som diskar syltburkar. Precis innan man öser ner sylten så doppade vi dom i kokande vatten för att göra dom sterila)



3 liter egenplockade blåbär (just dom här är plockade av mamma :P)


På med ett par kilo socker och sen får det koka på


Lite citron hade vi i också!


Så här ser kokande blåbär ut...


Kvällens middag...


Pannkakor! Mums, det gillar jag.


Och hade så klart blåbärssylt (och grädde) till. Och kanske det blev någon med smör och socker.

Idag gick jag upp tidigt, samtidigt som mamma. -Du mår inte bättre av att bara ligga hemma så jag har bestämt att du ska gå upp på morgonen och gå med mig till jobbet! Sa mamma till mig häromdagen. Så idag så gick jag upp med henne, drack lite kaffe, promenerade till hennes jobb, drack lite mera kaffe och pratade med gamla kollegor och sen promenerade jag hem igen. Det var faktiskt riktigt skönt att få en lite längre promenad (än till mataffären). Imorgon ska jag följa med mamma på jobbet hela dagen. Dom ska ha friluftsdag (hon är lärare) och det passar mig bra att följa med och vara ute en hel dag. Äta matsäck, umgås med gamla kollegor och med massa busiga barn (känner ju en hel del av barnen eftersom jag jobbat där). Känns bra, jag behöver komma ut och göra något, även om det bara är att titta på när andra jobbar.

R har legat hemma/inne i ett par dagar nu. Han är sjuk och låter inte alls pigg. Även om han lät bättre igår i alla fall. Han har en ordentlig förkylning tror jag, men han är lite orolig för influensan. Men oavsett vilket virus det är så mår han ju skapligt så inget att oroa sig för. Känns jobbigt att jag inte kan vara där och ta hand om honom bara...

Dags att lägga in räkningarna nu och sen i säng!

Vi hörs!

/Anna och en sjuk R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0