Börja från början kanske

Okej, inser att det kanske är bäst att börja lite mer från början. Jag har ju varit här en vecka redan...
Jag landade på Monastirs flygplats onsdagen den 22 april klockan var väl runt 9:35 lokal tid (man får dra tillbaks klockan en timme här, för i år har Tunisien bestämt sig för att inte ändra till sommartid). Pass- och säkerhetskontrollerna var snabbt avklarade den här gången och mina väskor (2) kom bland dom första! Riadh hade hyrt en bil och kom och mötte mig  :)
Där ifrån tog det oss runt 1,5 timme att ta oss till den lilla turiststaden Hammamet där vi bor.
Vi åkte direkt hem till vår lägenhet som ligger nästan mitt i staden.
                   
                               Ja, såhär bor vi alltså, det är först som en lång utedel lixom och sen kommer vardagsrummet


 
Sovrummet!  Helt okej säng som än så länge inte gett mig ont i ryggen ;P Och om jag får säga det själv så är det inte så farligt stökigt =)


Det är åbäket vet jag inte ens om jag vill prata om... Det är alltså den här som ger oss varmvatten... Eller när Riadh trycker på den så får vi varmvatten kanske jag ska säga, för jag lovar jag har provat flera gånger att sätta på den men inte vill den gå igång inte. Och jag VET hur man gör....Man öppnar gasflaskan som står bredvid spisen, man vrider om från 0 till 1, man håller in den vita knappen och trycker på den svarta knappen undertill samtidigt... Ni hör, jag VET hur man gör, men *grrr* den verkar inte tycka om mig än, men jag jobbar på saken.


      Har inte direkt någon bra bild på köket än, får ordna det till en annan dag. Men på matfronten har jag blivit bortskämd. Inte lagat man en ända gång utan det har R stått för, och jag kan tillägga att han är duktig på att laga mat =) Frågan är om han vill skämma bort mig eller tvivlar på min förmåga att laga mat :P   Brödet på bilden har svärmor bakat, R vill att jag ska prova på att baka sådant bröd men jag har en kännsla av att jag kommer att bränna sönder fingrarna.










Efter att vi lämnat av mina väskor och allt i vårat hus åkte vi till R:s familj. Var lika bra att passa på när vi hade tillgång till bil, då det inte är jätteenkelt att ta sig dit annars. Där blev jag varmt välkomnad, pussandet och kramandet höll aldrig på att ta slut... Men det var riktigt trevligt! Efter det åkte vi till R:s syster (den lillesystern som är gift) där åt vi och umgicks ett par timmar innan det var dags att bege sig hemmåt.

*ler* inser att det här tar med tid än vad jag räknat med, jag får nog återkomma med mer en annan dag...både med bilder och text! Några önskemål om vad ni vill se bilder på?
Nu ska jag tilla på Man Utd - Arsenal och dricka lite mera kaffe.

Vi hörs!
Kram A


Kommentarer
Postat av: jenni

Hur träffades ni?

jag vet ju ingenting =)

2009-04-30 @ 16:33:12
URL: http://jennipenniplutt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättekul att få se bilder från ert hem och på er.

2009-05-05 @ 21:02:08
URL: http://sasinsaudi.com
Postat av: Sousseannika

Ler glatt åt åbäket fast din är mycket modernare än min. Tips - skippa tändningsknappen, jag använder en sån där lång gaständare som jag för in i hålet. Never klick...lol

2009-05-05 @ 23:56:26
URL: http://www.annikabyline.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ohh, VILL OCKSÅÅÅ!

Vi åker dit varje år, och jag LÄNGTAR!



Det du har skrivit (pussandet & kramandet som aldrig tar slut) känner jag STARKT igen!xD

2011-01-08 @ 17:59:40
URL: http://alltduintevethabibti.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0